2015.11.02             星期一             陰

007...JPG

【Soren】丹麥知名斗師手工級單品,特選石楠木製造手工彎式煙斗。

此斗為其早期作品~走向大自然風格,完整度超好雕刻處再刷養會更美。

木料與配件都採用的非常高級,煙道與斗嘴銜接設計完美~造型超級美 !

斗長 : 18.0,斗高 : 5.9,斗寬 : 4.1,斗口 : 2.0 公分微V型。

007.jpg

瑟倫Refbjerg拉斯穆森創辦了一家公司於1969年,其平均8就業-在1970年的12個工匠。 The semi-freehands they produced were traded under his prename Søren .半freehands他們生產的是在他的女士prename 瑟倫交易。 Rasmussen himself finished only the very best pipes.拉斯穆森本人只完成最好的管道。 So his way of pipemaking closely resembled the ways of Preben Holm , Karl Erik Ottendahl or Erik Nørding .因此,他的鋼管生產方式非常相似的方式的Preben霍爾姆卡爾·埃里克 Ottendahl或埃里克Nørding。 Altogether more than 1,000,000 pipes were sold.共有超過100萬的管道被賣了。

Seconds: Danbark:Danbark

 
Søren Refbjerg Rasmussen, courtesy, Danish Pipe Shop瑟倫Refbjerg拉斯穆森,禮貌, 丹麥管店
 
Smooth Straight Bulldog, courtesy Smokershaven.com光滑直鬥牛犬,禮貌Smokershaven.com

Today he works alone as Refbjerg and manufactures only a small number of pipes in his workshop in DK-2860 Søborg, which are considered to be tremendously precisely executed.今天,他獨自一人可以作為Refbjerg和製造在他的DK-2860Søborg,這被認為是極其精確地執行作坊只有一小部分管道。 The dimensions mostly range from small to medium sized, corresponding to his personal preferences.尺寸大多是範圍從小型到中型,相當於他個人喜好。 The shapes adhere to the classical models, but often he gives them a touch of Danish flair.形狀堅持經典款,但他常常給他們帶來了接觸丹麥的天賦。 Refbjerg accepts minor faults but never uses any fillings. Refbjerg接受小故障,但從來沒有使用任何餡料。 "Straight Grain" is the only grading, used for his very best pieces. “直紋”是唯一的分級,用他最好的作品。 He likes stem decorations made of exotic woods or metal rings.他喜歡做的異國情調的木材或金屬環幹裝飾品。

As Rainer Barbi once stated, Refbjerg uses only briar from Corsica, and, more than that, he's the one and only to import it from there.由於賴巴比曾經說過,Refbjerg只使用荊棘從科西嘉島,更重要的是,他是獨一無二的,從那裡導入。 At least in Europe.至少在歐洲。 He's supplier to the vaste majority of the Danish makers.他的供應商,vaste多數丹麥製造商。


Obviously the Danbark line was restarted some time ago.顯然,Danbark線是前一段時間重新啟動。 To be found at Frenchy's Pipes and we qoute from there:將在發現法國式的管道 ,我們從那裡qoute:

"A note from the carver:從卡佛“的注意事項:

I am very proud to introduce my new (!) series of hand-carved Danbark Pipes by Søren.我很自豪地介紹我的新(!)系列手工雕刻Danbark管道由索倫。 These pipes are crafted from the finest Corsican and Grecian briars.這些管道從最優秀的科西嘉島和希臘荊棘製作。 I take a great deal of pride in crafting the Danbark Pipes to be highly functional and so they will provide the smoker with many years of dedicated service.我費了好大的自豪感在起草的Danbark管道是高度的功能,所以他們將提供吸煙者憑藉多年忠誠的服務。 The Danbark Pipes by Søren are available in several different styles and finishes with my personal touch and inspirations.有幾種不同的風格和完成我的個人風格和靈感的可用Danbark管道由索倫。 At this time I favor making classic shaped pipes with a slight touch of my own hands and feelings.在這個時候我喜歡做的經典形管道有輕微的觸摸我自己的雙手和感受。 I do not produce many pipes today but the pipes that I do make available are individually crafted from the finest Corsican and Grecian Briars available to me.我今天不產生許多管道,但我確實使現有的管分別由最優秀的科西嘉島和希臘荊棘提供給我製作的。 I still make free-hand pipes but not as many as I once made.我還是做徒手的管道,但沒有那麼多,因為我曾把。 For the past 35 years I have always tried to make good smoking pipes in my workshop located near Copenhagen, Denmark.對於在過去的35年裡,我一直都在好好煙斗在我的工作室位於丹麥哥本哈根。 I have always tried to craft my pipes in such a way as they will be long lasting and best friends with the owners.我一直試圖手藝我管這樣的方式,因為他們將是持久的,並與業主最好的朋友。 I take great pride in the shape of my pipes, the drilling of the pipes, and the overall dimensions of the pipes.我在我的管道,管道的鑽井和管道的整體尺寸形狀感到非常自豪。 I enjoy spending my spare time on the very long, rugged coasts of Denmark.我喜歡花我的業餘時間很漫長,崎嶇的海岸丹麥。 I derive much relaxation from being on the coast while angling for Sea Trout with my own hand-tied flies.我得到很多放鬆被海岸而對於海鱒魚垂釣用我自己的手綁蒼蠅。 I find this environment is a great inspiration to me for making pipes.我覺得這樣的環境是極大地鼓舞了我讓管道。 Many times I think to myself, “Inspired by nature, made by me”.很多時候,我覺得我自己,“靈感來自大自然,我所提出”。

Happy puffing, Søren"快樂膨化瑟倫“

上述資料是為斗友們蒐集到的概略介紹,

007..jpg

這支收藏級的老斗超級美,整體翻新美容後......更漂亮更具收藏價值。

此斗底部平整...沒錯"她"有桌斗功能~可自行站立,且站立的四平八穩。

此斗的斗缽口及前半部採用石楠木瘤的自然元素,是此斗令人激賞部份 !

【一萬二千元】一律採用火焰直紋的此斗~木料上乘,絕對值得您收藏 !

.

arrow
arrow

    自由 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()